بیو گرافی ژاوی هرناندز در بارسلونا
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 133947
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

مشخصات فردی

نام: ژاویر هرناندس کروواس
پست: هافبک
محل تولد: ترسا (بارسلونا)
تاریخ تولد: ۱۹۸۰-۰۱-۲۵
قد: ۱۷۰ سانتیمتر
وزن: ۶۸ کیلوگرم


ژاوی هرناندز کروز متولد 25 ژانویه 1980 در تراسا واقع در اسپانیا است. پدرش یک ارتشی بود و حالا بازنشسته شده است و شاید دلیل نظم و انضباطی که حالا از ژاوی سراغ داریم حاصل تربیتی پدر نظامی او باشد. اما نکته قابل توجه درباره ی خانواده ی ژاوی این است که تمام هم سن و سالان وی در خانواده اش ورزشکارند و شاید بتوان گفت آنها در ورزش با هم رقابت دارند که البته به هیچ وجه هیچکدام به اندازه ی ژاوی موفق نبودند. یکی از پسر عمو های وی که داوید نام دارد در رشته ی والیبال فعالیت می کند و دیگر پسر عموی او یک شنا گر است. پسر عمه ی وی نیز یک فوتبالیست است که خاویر نام دارد اما هیچگاه از دسته دوم اسپانیا بالاتر نیامد. دختر عموی وی نیز در رشته ی ژیمناستیک فعالیت می کند که به تازگی به قهرمانی در رده نوجوان در کشور اسپانیا دست یافته است.

املاک و دارایی:

او در ایالت کاتالان یک خانه ی ویلایی دارد که بسیار مجهز و مجلل است. نکته ی قابل توجه درباره ی خانه ی وی زمین اختصاصی فوتبال وتنیس آن است. ژاوی همچنین با دو مدل ماشین مختلف تا کنون دیده شده است. یکی از آنها یک پورشه ی مدل 2007 و دیگر ماشین وی یک تویوتا می باشد.


درآمد:
او به جز قراردادهای فوتبالی اش و حقوقی که به صورت ماهیانه از باشگاه بارسلونا دریافت می کند، منبع درآمد آنچنانی دیگری ندارد. گفته می شود ژاوی به سرمایه گذاری در ساخت و ساز ملک نیز بسیار علاقه مند است که این کار را توسط پدر و عمویش انجام می دهد.

نکات فنی:
او ذاتا یک هافبک دفاعی است ولی اگر قرار باشد خارج از بارسلونا بازی کند با مشکل برمی خورد! او نمی تواند به غیر از این سیستم، در سیستم دیگری بازی کند ولی با همین خصوصیات می بینبم کهاز تاثیرگذارترین مهره های بارسا به حساب می آید. او کمتر به خودنمایی می پردازد و بیشتر به کار گروهی می کند و شاید دلیل این که او بعد از سال ها بازی در بالاترین مدارج فوتبال ، به جمع بازیکنان مطرح جهان راه پیدا کرده است، همین موضوع باشد. اما در نهایت می توان ژاوی را یک مغز متفکر در زمین دانست و بدون شک هر تیمی آرزوی داشتن چنین بازیکنی را خواهد داشت.

خوشحالی بعد از گل:

هافبک بارسلونا و تیم ملی اسپانیا معمولا کم گل می زند، اما چنانچه موفق به زدن گل شود فقط می دود تا آنجا که توان دارد و می تواند از دست هم تیمی هایش که اصرار به زمین انداختن او دارند فرار کند. خودش اعلام کرده از زدن گل هایی که با شوت از راه دور به ثمر می رساند به شدت هیجان زده می شود و دیگر نمی تواند خودش را کنترل کند.

موسیقی:

او به موسیقی "بروس اسپرینگستون" علاقه ی زیادی دارد. تقریبا روزی نیست که ژاوی این ترانه ها را گوش ندهد. در این بین "نیک کیو" نیز به او انرژی خاصی می دهد. به گفته خودش: "من موسیقی ای را ترجیح میدهم که انرژی دهنده باشد و از موسیقی ای که به من حالت غمگین را القائ کند متنفرم."

فیلموگرافی:

او نقش خود را در فیلم تلویزیونی "قهرمانان" محصول 2006 و "کارلیتوس ال کامپو دل لوس" محصول 2008 ایفا کرد.

خواندنی ها:

عنوان بهترین بازیکن جام یورو 2008 به او رسید. به آواز خواندن در داخل رختکن مشهور است و هم تیمی های خود را بعد از هر بازی به خواندن ترانه های دلخواه خودش مهمان می کند. اینیستا دوست صمیمی اوست تا جایی که همدیگر را برادر صدا می کنند. همچنین لیونل مسی ، پویول و حتی ایکر کاسیاس هم دوست صمیمی وی هستندبارها اعلام کرده است که او هم یک نظامی باشد ولی او به خواسته ی خودش یعنی فوتبالیست حرفه ای شدن رسید. مادرش را مشوش و حامی اصلی خود می داند. او از درس بیزار بوده و به خاطر دلخوشی خانواده اش به اجبار درس خوانده است وگرنه از همان ابتدا آن را رها می کرد. بدترین اتفاق دوران بازی اش را مصدومیت شدیدی را می داند که پنج فصل پیش برایش حاصل شد و باعث شد بهترین بازی های آن زمان بارسلونا را از دست دهد.اصولا در هنگام بازی خیلی کم عصبانی می شود ولی زمانیکه این حالت برایش رخ دهد تقریبا غیرقابل کنترل می شود. چندان اهل مد و پوشیدن لباس های مختلف نیست و همیشه خیلی ساده و به گفته ی خودش مردانه لباس می پوشد.


Date of Birth: 25 January 1980
Height: 170 cm
Shirt number: 8
Position: Midfielder


------------------------------------------------------------------
خلاصه ای هم از گذشته ژآوی در بارسا


ژاوی تمام عمر فوتبالی خود را در نوکمپ گذرانده است. او زمانی که تنها ۱۱ سال داشت به بارسا پیوست. پیشرفت او بسیار سریع بود تا اینکه در فصل ۹۷-۹۸ از تیم جوانان وارد تیم دوم بارسا شد.

در تیم دوم بارسا او به مغز متفکر تیم جوردی گونزالو تبدیل شد و به همراه تیم جواز صعود به دسته دوم را کسب کرد.

رویای ژاوی هرناندز یعنی شروع رسمی کار با تیم اصلی زمانی تحقق یافت که او در تابستان ۱۹۹۸ در سوپر جام اسپانیا برابر مایورکا بازی کرد. او در ترکیب ثابت بود و گلزنی کرد، شروعی که برای او بهتر از این نمیشد. ژاوی همچنین در قهرمانی لیگ در فصل ۱۹۹۸-۹۹ با مربیگری فن گال نقش مهمی را ایفا کرد که بارزترین مورد گل بسیار مهم او در نوئوو زوریا بود که شانس های تیم را برای قهرمانی افزایش داد.

فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ فصل خوبی برای ژاوی بود که به علت مصدومیت گواردیولا او برای قسمت اعظم فصل انتخاب اول بود. بعد از اینکه کاپیتان افسانه ای تیم را به مقصد فوتبال ایتالیا ترک کرد ژاوی به بازیساز تیم بدل شد و به این کار ادامه داده است تا تمام استعداد و نبوغ خود را در این پست به اثبات برساند.

در زمان مربیگری فن گال، رکساچ، آنتیچ و رایکارد ژاوی همواره یک مهره کلیدی بوده است. این حقیقت زمانی اثبات میشود که بدانیم او در طول این مدت و در حالیکه هنوز فقط ۲۵ سال سن دارد، ۳۰۰ بازی رسمی انجام داده است.

در زمان مربیگری رایکارد، ژاوی نشان داده است که نه تنها میتواند در قلب خط هافبک بازی کند، بلکه این توانایی را دارد که در هر پستی در وسط زمین به بازی گرفته شود. این توانایی را از آنجا میتوان فهمید که او در قهرمانی لیگ در فصل ۲۰۰۴-۰۵ بازیکنی بود که با انجام ۳۶ بازی بیشترین بازی ها را انجام داد.

ژاوی هرناندز هرگز ۲ دسامبر ۲۰۰۵ را فراموش نخواهد کرد. در حین تمرین در لامسیا، لگامنت پای چپ او پاره شد. دوره درمانی او سریعتر از انتظار طی شد و پس از ۵ ماه توانست بازی کند. در ۲۹ آوریل ۲۰۰۶ و در بازی مقابل کادیز، ژاوی مجددا “احساس یک فوتبالیست” را داشت. او به موقع برگشت تا قهرمانی های لیگ و لیگ قهرمانان را در کنار هم تیمی هایش جشن بگیرد.

در دو فصل پایانی حضور فرانک رایکارد بر روی نیمکت بارسا، ژاوی یکی از بازیکنانی بود که بیش از بقیه مورد استفاده این هلندی قرار گرفته بود. علاوه بر این در فصل ۲۰۰۷/۰۸ او رکورد شخصی خود را به ۷ گل ارتقا بخشید. رکورد قبلی او، ۴ گل در فصلهای ۲۰۰۱/۰۲ و ۲۰۰۳/۰۴ بود.

بعلاوه، ژاوی هرناندر همچنین بازیکن فیکس تیم ملی اسپانیا بوده است. او در جامهای جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ و جام ملتهای اروپای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ حضور داشته است و در یورو ۲۰۰۸، پس از قهرمانی اسپانیا، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.

خصوصیات و ویژگی ها

ژاوی در تمام بازی ها بازیساز تیم است و هیچگاه ابدا عصبی نمی شود به طوریکه که با خونسردی فوق العاده ای تیم را هدایت میکند. از زمانی که او بازیساز بارسا شده است، بینایی و دیدی باورنکردنی در درون زمین نشان داده است. او نمونه دیگری از کار خوبی است که در تیم جوانان بارسلونا انجام میشود، خصوصا در پستی که به شماره ۴ برمیگردد و همانگونه که او به بلوغ رسیده توانایی بیشتری از خود بروز داده است و میتواند هر گاه که مربی از او بخواهد خود را با پست های مختلف میانه زمین وفق دهد.

پاس های روبه جلوی او و توانایی اش در برداشتن فشار از روی تیم و حفظ توپش که تقریبا از تمام بازیکنان دیگر بهتر است،از یک یک نقطه قوت درون زمین ساخته است. او همچنین در کارهای دفاعی و در گرفتن توپ از حریف کاملا توانا است.

به علاوه، او خودش را در استفاده از توپ های مرده هم به خوبی نشان داده است، همانگونه که با شوت های قدرتمندش گلهای حساسی را از روی این موقعیت ها به ثمر رسانده است.

ژاوی روز دوم دسامبر سال ۲۰۰۵ را همیشه به یاد خواهد داشت. در طول تمرین در لاماسیا هافبک متولد ترسا از ناحیه زانوی چپ دچار مصدومیت شدید و پارگی لیگامنت شد. بعد از حدود پنج ماه او به میادین بازگشت. در بیست و نهم آوریل ۲۰۰۶ بازگشت و در مقابل کادیز بازی کرد و گفت” دوباره احساس یک فوتبالیست را دارم”.او توانست به همراه بقیه هم تیمی هایش قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.

بازیساز بارسا یکی از اعضای ثابت تیم ملی اسپانیا به رهبری لوئیز آراگونز در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. جایی که تیم اسپانیا تا مرحله دوم پیش رفت و در آنجا به وسیله فرانسه حذف شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 9 دی 1390برچسب:فوتبال , ژاوی , بارسا, :: 13:35 ::  نويسنده : ali