درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 133772
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

گرامیباد یاد و خاطره شهدای والفجر 8..
گرامیباد یاد و خاطره شهدای بی نام و نشان لشکر خط شکن 25 کربلا استان مازندران..
و بسیار دلم گرفته است از این روزگار..
دیروز بچه های لشکر 25 کربلا بر بلندترین مناره فاو پرچم بر افراشتند..
ولی امروز نام لشکرهای دیگر که در مرحله سوم عملیات آمده بودند بر فراز مناره هاست..

.

.

.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:8 سال دفاع المقدس , والفجر 8 , شهدا, :: 16:16 ::  نويسنده : ali

منتشر شده در نسیم

 

 

آمریکا دچار ضعف است.

نمیخواهند اقرار کنند که دچار ضعفند.

اوباما در سخنرانى چند روز پیش در کنگره،

کمترین اشاره‌اى به این نکرد که ملت آمریکا

بیش از چهار ماه است که توى خیابانهایند!

امام خامنه ای / نماز جمعه ۱۴ بهمن



دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:wall street , 99% , آمریکا, :: 20:12 ::  نويسنده : ali

 

عروس و داماد

شهین خانم و مهین خانم توی خیابون به هم رسیدن ،بعد از کلی احوالپرسی و چاق سلامتی
شهین خانم پرسید :راستی از دخترت چه خبر؟
دوسالی باید باشه که ازدواج کرده ، از زندگیش راضیه ؟ بچه دار شد؟
مهین خانم یه بادی به غبغب انداخت و گفت :
آره جونم ،این پسره ، شوهرش ، مثل پروانه دور سرش می چرخه ، اون سال اول عروسی که دایم مسافرت بودن ، همه جا رو رفتن دیدن ، عید اون سال هم رفتن اروپا برای من هم یه پالتوی خیلی قشنگ آورده بود ، تو کار های خونه هم نمی گذاره دست از سیاه به سفید بزنه ،وقتی هم که حامله بود دیگه هیچی ، اینقدر بهش می رسید حالا هم که بچه اشون به دنیا اومده تا پوشک بچه رو هم این عوض میکنه ، آره شکر خدا خوشبخت شد بچه ام .
شهین خانم گفت شکر خدا ، ببینم پسرت چیکار میکنه از زنش راضیه !؟
مهین خانم یه آهی کشید و یه پشت چشم اومد که ای خواهر نگو که دلم خونه ، پسر بد بختم هر چی در میاره همش خرج مسافرت این دختره میکنه ، انگار زمین خونه اشون میخ داره اون سال اول که اصلا توی خونه بند نبودن ،اصلا فکر نمیکرد که بابا این بدبخت خرج این همه سفر رو از کجا بیاره ، بعدش هم عیدیه رفتن دبی ،دختره برا ننه اش رفته بود یه پالتو خریده بود ۱۰۰ دلار، پسره شده حمال خونواده زنش، طفلک بچه ام توی خونه عین یه کلفت کار میکنه ،زنه دست از سیاه به سفید نمی زنه ، حامله که شده بود این پسره دیگه رسما شده بود زن خونه،بعد هم که زایمان کرد حتی پوشک بچه اش رو میده این پسر بد بخت عوض میکنه ،
آره خواهر طفلکم بدبخت شد !

راحت می‌شیم؟


چیزی بنام راحتی محض وجود ندارد ، پس سعی کن از همین حالا راحت باشی
به قول حكيم خيام:
...
 

منبع



ادامه مطلب ...


دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : ali

 

Imageمجموعه سرودهاي ارزشمند انقلاب تقديم به كاربران عزيز

دانلود در ادامه مطلب

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:انقلاب , سرود , دهه ی فجر, :: 17:13 ::  نويسنده : ali

 

وزیر تغییرات آب و هوایی انگلیس، آقای گریگ بیکر چند روز پیش اعلام کرد که ایالت جنوب غربی انگلستان به زودی میزبان اولین پارک انرژی این کشور خواهد بود و هنگامی که این پارک کامل شود، گستره عظیمی از بریستول تا جزایر سیلی را در بر خواهد گرفت. این مزرعه انرژی قابلیت آن را دارد که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۷ گیگاوات برق از انرژی امواج و جریانات دریایی تولید کند، یعنی مقداری بیش از تولیدات ۸ نیروگاه با سوخت ذغال سنگ. 

این پروژه قرار است با منابع عمومی و سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شود و ...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:نیروگاه آبی , تولید برق , انگلیس, :: 14:17 ::  نويسنده : ali

 


علوم

کاملا بدیهی است که هیچ چیزی سریع تر از نور حرکت نمی کند. و در حالی که دانشمندان می دانستند که ذرات کوانتومی در سرعت های پایین تر اثر متقابلی بر یکدیگر دارند، اما تا کنون در اندازه گیری این سرعت ناموفق بودند. 

اما طبق مقاله منتشره در مجله نیچر، Marc Cheneau در یک آزمایش توانسته حد نهایی سرعت ذرات کوانتومی را با به دام انداختن گاز کوانتوم با اتم ها، درون یک شبکه نوری از لیزر متقاطع ، محاسبه نماید. 

مهمترین کاربرد این کشف جدید، تهیه مدارک کاملا مورد اعتماد برای کسانی است که در زمینه تئوری کوانتوم فعالیت می کنند. کسانی که بر روی اثبات روابط ویژه اجزا در قلمرو فیزیک کوانتوم تلاش می کنند. این سنجش سرعت نه تنها می تواند در محاسباتی که مربوط به دانش کوانتوم هستند، مورد استفاده قرار گیرد؛ بلکه می تواند به تئوری محدودیت سرعت که توسط گروه Lieb-Robinson bound مطرح شده، اعتبار ویژه ای ببخشد و به آنها کمک می کند تا با اطلاعاتی که درباره حداکثر سرعت اثرات متقابل کوانتوم در مواد مشخص به دست آمده، آزمایشات دقیق تری را برای سنجش درستی و اثبات فرضیه شان طرح ریزی کنند. 

در دنیای واقعی این دستاورد می تواند یک پله مهم دیگر برای تحقیقات و توسعه کامپیوترهای کوانتومی با ثبات باشد. دانستن دلایل و قوانین اثری که این ذرات باید از آن پیروی کنند، توسعه ماشین های کوانتومی را بسیار آسان تر می کند.

منبع : سایت نارنجی



دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:علوم , کوانتوم , :: 14:4 ::  نويسنده : ali

 


امام رضا عليه‏السلام :
 إنَّ اللّه‏َ أمَرَ بِالشُّكرِ لَهُ و لِلوالِدَينِ ، فَمَن لَم يَشكُر والِدَيهِ لَم يَشكُرِ اللّه‏َ ؛ [ الخصال ، ص 156 .]

امام رضا عليه‏السلام :خداوند به سپاس‏گزارى از خود و پدر و مادر فرمان داده است ؛ پس هر كه از پدر و مادرش سپاس‏گزارى نكند ، خداوند را سپاس نگفته است .

 

 

السلام عليک يا غريب الغربا ، يا معين الضعفا ، يا ابا الحسن ، يا علي ابن موسي ، ايها الرضا (ع)

 

سالروز شهادت هشتمين اختر تابناک ولايت و امامت ، خورشيد پور نور ايران زمين ، امام رضا عليه السلام بر همگان تسليت باد.


دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:امام رضا ع, حدیث , تسلیت, :: 14:47 ::  نويسنده : ali

 

در فناوری نانو همان طور که از نام آن پیداست با مهندسی در ابعاد بسیار کوچک سر و کار داریم. فناوری نانو بر هر چیزی از پزشکی گرفته تا کامپیوتر تأثیر می‌گذارد و به ما شناخت بهتری از دنیا در ابعاد اتمی می‌دهد. هر نانومتر یک میلیاردیم متر است.

به صورت کلی، فناوری نانو آینده فناوری ما را می‌سازد. فناوری نانو، شکل تکامل یافته روند مینیاتوری کردن ابزارهاست و به ماشین‌های دست ساخته ما امکان می‌دهد که در اندازه بسیار کوچک عمل کنند، با پیشرفت این فناوری حتی ممکن است بتوانیم در ابعاد اتمی هم کار کنیم.

دانشمندانی که این فناوری را برای ما به ارمغان می‌آورند، در عین حال هنرمندانی هستند که می‌توانند مجسمه‌های نانو بسازند، مجسمه‌های نانوی آنها فقط برای تفریح و سرگرم شدن نیستند، بلکه به تدریج راهشان را برای متحول کردن دنیای پزشکی، کامپیوتر، تصویربرداری، چاپ و شیمی باز می‌کنند.

با هم تعدادی از عکس‌های جالب از سازه‌های نانو را مرور می‌کنیم.

۱- کوچک‌ترین توالت دنیا – بزرگ‌نمایی ۱۵ هزار برابر: این توالت نانو کمتر از یک نانومتر اندازه دارد. در چهل و نهمین همایش «فناوری الکترون، یون، باریکه فوتون و ساخت در ابعاد نانو»، این عکس برنده جایزه عجیب‌ترین عکس شد. این عکس توسط تاکاهاشی کایتو گرفته شده است.

World's Tiniest Toilet

۲- سفینه «یو اس اس اینترپرایز» در ابعاد نانو، بزرگ‌نمایی ۵ هزار بار: سفینه «اینترپرایز»، این بار در ابعاد بسیار کوچک بازسازی شده است. اندازه این ناو، تنها ۸۸۰۰ نانومتر، یعنی یک دهم ضخامت موی انسان است.

۳- ویروس مصنوعی، بزرگ‌نمایی ۲۵ هزار برابر: این باکتریوفاژ (ویروس درگیرکننده باکتری)، تنها ۱۰ برابر بزرگ‌تر از ویروس‌های طبیعی است.

Artificial Bacterial Nanophage

۴- کوچک‌ترین صفحه شطرنج، بزرگ‌نمایی پنج هزار برابر:


۵- گیتار کوچک، بزرگ‌نمایی ۱۶۵۰۰ بار: این گیتار جالب را «داستین کار» از دانشگاه کورنل ساخته است. سیم‌های این گیتار از سیلیکون کریستال ساخته شده است.

Guitar

۶- آبیاری چمن، بزرگ‌نمایی ۱۲ هزار بار:


۷- دست، بزرگ‌نمایی ۵۰۹۷۰ بار: چگونه ساخت چنین دست کوچکی با این ظرافت ممکن شده است؟ این دست را Mihail Croitoru از دانشگاه Tübingen ساخته است و برای ساخت آن از فناوری EBID یا القای رسوب به یاری باریکه الکترون استفاده شده است.

Hand

۸- موج، بزرگ‌نمایی ۴۰ هزار برابر: البته عنوان اصلی این عکس چسبندگی بد در فرایند فلزکاری است، اما عکس کاملا شکل موج را تداعی می‌کند.

Wave

 

منبع



دو شنبه 12 دی 1390برچسب:نانو , فناوری, :: 15:27 ::  نويسنده : ali

 


سال پیش تعدادی پروژه جالب هنری انجام شد. صرف‌نظر از تخیلی که اجراکنندگان این پروژه‌ها داشتند، وفاداری و ایمانشان به کاری که می‌خواستند انجام بدهند و همچنین پشت‌کارشان شایسته توجه است.

تعدادی از این کارها به صورت مشارکتی انجام شدند، اما بعضی از آنها هم را تنها یک نفر با اختصاص دادن ساعت‌ها وقت به پایان رساند. مرور این کارهای جالب، نه‌تنها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، بلکه ما را تشویق می‌کند که بر محدودیت‌های خود غلبه کنیم و به جهان از زاویه دیگری نگاه کنیم.

۱- خانه معلق در هوای «نشنال جئوگرافیک» با الهام از انیمیشن UP: یک گروه از «نشنال جئوگرافیک» با همراهی تعدادی از دانشمندان، مهندسان و دو بالن‌نورد حرفه‌ای، موفق شدند خانه‌ای را با استفاده از ۳۰۰ بالن هواشناسی پرواز بدهند. این خانه از یک فرودگاه خصوصی در شرق لس‌آنجلس به پرواز درآمد. با این کار رکورد پرواز با بزرگ‌ترین «خوشه» بالنی هم شکسته شد.

National Geographic's Up-Inspired Floating House

۲- نقاشی دیواری عظیم شهر مونترال: ۱۶ روز تمام، پنج هنرمند مقیم منترال از طلوع تا غروب خورشید، کار کردند تا این گرافیتی بی‌نظیر را خلق کنند. آنها در کار خود از یک هنرمند چک به نام «آلفونس موچا» الهام گرفته بودند. ۵۰۰ قوطی اسپری رنگی در ۵۰ رنگ مختلف، برای انجام این پروژه هنری مصرف شد.

A'Shop's Massive Art Nouveau-Inspired Mural

۳- اتاق خوابی به شکل کشتی دزدان دریایی: این اتاق خواب رؤیایی را که می‌تواند آرزوی هر پسربچه‌ای باشد، طراحی به نام «استیو کول» طراحی کرده است. او می‌گوید که مشتری‌اش دوران کودکی‌ را بدون تحقق رؤیاهای کودکی سپری کرده بود، او مجبور بود از سنین کم، به خانواده‌اش کمک کند، وقتی او پدر شد، یکی از اهدافش این بود که به پسرش -زاک- کودکی‌ای مملو از بازی و ماجراجویی هدیه کند.

Steve Kuhl's Ultimate Pirate Ship Bedroom

۴- پرتره سه‌بعدی‌ای که از هزاران پیچ درست شده است: چه کسی فکرش را می‌کند که از پیچ هم بشود اثر هنری درست کرد؟! یک هنرمند مقیم کالیفرنیا به نام «اندرو مایرز» با پیچ این اثر هنری سه‌بعدی را آفریده است. جالب است که او از هیچ برنامه کامپیوتری کمکی هم بهره نبرده است و تنها متکی به ذهن خودش بوده است.

Andrew Myers' 3D Portrait Made of Thousands of Screws

۵- پنجره رنگ‌آمیزی شده: هنرمندی به نام «بانکسی» با کمک دانش‌آموزان یکی از مدارس لس آنجلس این پنجره رنگ‌آمیزی شده هفت متری را ایجاد کرد:

Banksy's Stained Window

۶- توهم نقاشی خیابانی سورئال سه‌بعدی: «ادواردو رولرو» که در خیابان‌های شهرهای زیادی از دنیا نقاشی‌های سورئال می‌کشد، این اثر هنری جالب را ایجاد کرده است:

Eduardo Rolero's Surreal 3D Street Art Illusions

۷- خانه ۵۲۰۰ دلاری به سبک هابیت‌ها: طراحی و ساخت این خانه توسط «سیمون دال» صورت گرفته است.او که یک عکاس ۳۲ ساله است، در معماری و نجاری بی‌تجربه بود، اما علاقه‌اش به طبیعت و همچنین عدم علاقه‌اش به پرداخت مبالغ هنگفت به پیمانکاران ساخت و ساز بنا باعث شد که شخصا آستین‌ها را بالا بزند و با اره و چکش و اسکنه و صرف ۵۲۰۰ دلار پول، این خانه رؤیایی را بسازد.

Simon Dale's $5,200 Hobbit House

۸- نقاشی بدون قلم‌مو: شاید چیز خاصی در این نقاشی نبینید، اما این شیوه نقاشی «ایمی شکلتون» است که آثارش را متمایز می‌کند. او از هیچ قلم‌مویی استفاده نمی‌کند و برای کشیدن آثارش نخست رنگ را روی صفحه نقاشی می‌پاشد و سپس با استفاده از جاذبه طبیعی و چرخاندن خود صفحه نقاشی اجازه می‌دهد که رنگ روی صفحه به جریان درآید، تا نقاشی ایجاد شود!

Amy Shackleton's Extraordinary Brush-Less Paintings

۹- لِگویی به سبک خانه‌های عصر ویکتوریا: هنرمندی به نام «مایک دویل» این لِگوی جالب را درست کرده است. او برای ساختن هر خانه به این سبک ۶۰۰ ساعت وقت صرف می‌کند و از حدود ۱۳۰ هزار قطع لگو بهره می‌برد.

Mike Doyle's Spooky Victorian Lego Houses

۱۰- بزرگداشت مختصر و مفید استیو جابز: این طراحی مینیمال برای بزرگداشت استیو جابز توسط «جاناتان مک» ۱۹ ساله، یک دانشجوی طراحی هنگ‌کنگی ایجاد شد و در اینترنت سر و صدا به پا کرد. در این اثر به جای قسمت ناقص سیب اپل، چهره نیم‌رخ جابز جایگزین شده است تا یادبود حزن‌آور، اما جالبی باشد برای مردی که به اعتقاد «جاناتان مک»، به طراحی تفکربرانگیز و در عین حال ساده و زیبا اعتقاد داشت.

Jonathan Mak's Minimalist Tribute to Steve Jobs

 

 

منبع



دو شنبه 12 دی 1390برچسب:هنر, شگفت انگیز, :: 15:4 ::  نويسنده : ali