درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 183
بازدید کل : 133949
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 

از ساعت‌دیواری اتاقتان خسته شده‌اید؟ Studio Ve، ساعتی منحصر به فرد ساخته است که کمتر کسی می‌تواند از وسوسه خرید آن رهایی یابد.

این ساعت تقریبا همه خصوصیاتی را که یک ساعت‌دیواری متفاوت باید داشته باشد، داراست.

این ساعت به سادگی از اتصال یک صفحه ویژه به نام Tyvek به عقربه‌های کوچک و بزرگ درست شده است. منتها طرح این صفحه، نحوه قرار گرفتن عقربه‌ها و تغییر زاویه عقربه‌ها در گذر زمان باعث می‌شود که در هر لحظه یک حجم فضایی بسیار زیبا ساخته شود که البته برای کسانی که با ریاضی آشنایی دارند، یادآور سطوح Riemann است.

گرچه خواندن زمان با استفاده از این ساعت اندکی محتاج تمرکز است، اما زیبایی در عین سادگی این ساعت که ما را به یاد طبیعت هم می‌اندازد و همچنین حجم فضایی در حال تغییری که هر لحظه ایجاد می‌شود، ارزش پرداخت هزینه‌اش را دارد.

در عین حال طراحی این ساعت به ما یادآوری می‌کند که با کمک خلاقیت، چقدر ساده می‌شود یک محصول محبوب درست کرد.



چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:ساعت , ریاضی, :: 21:58 ::  نويسنده : ali

 

اینترنت انقلابی عظیم در تمامی عرصه‌ها بوجود آورده است همچنین دانش و قدرت زیادی در اختیار مردم قرار داده است اما این قدرت در حدی نیست که حتی مردم محروم نیز توانایی استفاده و بکارگیری از آن را در زندگی اجتماعی خود ، داشته باشند .این اینفوگرافیک به سفارشسایت گویا آی تی ، توسط تیم اینفوگرافیک آماده سازی شده است.




 


ناسا اعلام کرده است که در حال کار بر روی نوعی از کپسولهای زیستی است که قابل کاشت در زیر پوست هستند و می توانند در صورت مواجهه بدن با برخی عوامل خطر، میزانی از داروهای ویژه را آزاد کنند. این کپسولها بصورت میله های کوچکی هستند که داخل آنها پر از نانوتیوب (ریزلوله) است و هر ریز لوله هم از انواع سلول (متناسب با هدف درمانی کپسول) پر شده است. 

ساختار کربنی این ریز لوله ها به گونه ای است که سلولها را درون خود نگه می دارند اما در عین حال به مواد مغذی لازم برای سلولها اجازه ورود می دهند و به مواد ترشح شده از سلولها نیز اجازه خروج از کپسول را می دهند. این مواد مترشحه در حقیقت همان داروهای مورد نیاز ما برای درمان فضانوردان خواهند بود. علاوه بر آن ساختار این کپسولهای زیستی به گونه ای است که واکنش و حساسیت بدن را بر نیانگیزد. 

یک مثال برای کاربرد این فرم جدید درمان، مواجهه فضانوردان با اشعه ها است. در چنین وضعی کپسولها که پر از سلولهای خاص شده اند، قادر به رهاسازی مقدار متناسبی از G-CSF خواهند بود. G-CSF ماده ای است که می تواند در تقلیل علائم ناشی از برخورد با اشعه ها نقش موثری داشته باشد. 

مطمئنا کاربردهای این تکنولوژی منحصر به فضا و فضانوردان نخواهد بود و ما می توانیم از چنین ابزارهایی در روی کره خاکی هم استفاده کنیم. مثلا در بیماران مبتلا به دیابت این کپسولها را با سلولهای جزیره ای پانکراس پر کنیم تا در صورت لزوم مانند یک غده لوزالمعده یدکی به تعدیل قند خون کمک کنند. یا آن را از مواد شیمی درمانی پرکنیم و در مرکز یک تومور کار بگذاریم تا غده سرطانی را نابود کند. 

در صورتیکه فازهای تحقیقاتی این پروژه به خوبی پیش بروند، می توانیم منتظر جهش های بزرگی در درمان انواع بیماری ها از این طریق باشیم.

 

منبع



استاد ايراني دانشگاه RMIT استراليا موفق به ارائه دستاوردي جديد در حوزه ذخيره انرژي و توليد نيرو شده كه در آن ميزان انرژي توليدي به نسبت اندازه منبع، سه تا چهار برابر بهترين باتري‌هاي ليتيوم يون - كنوني است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر كوروش كلانترزاده، دانشيار دانشكده مهندسي برق و رايانه RMIT با همكاري مايكل استرانو از گروه پژوهشي نانوفناوري موسسه فناوري ماساچوست با اندازه‌گيري شتاب يك واكنش شيميايي درون يك نانولوله دريافتند كه اين واكنش منجر به توليد نيرو مي‌شود.

اين محققان اكنون با استفاده از تجارب خود در شيمي و نانومواد در تلاش براي كشف اين پديده هستند.

تحقيقات آنها با عنوان «نانوديناميت: نانولوله‌هاي پوشيده شده از سوخت با توانايي ارائه نيرو در كوچكترين سيستم‌ها» در مجله IEEE Spectrum منتشر شده است.

به گفته دكتر كلانتر زاده، اين سيستم تجربي بر اساس مواد نانولوله كربني قادر به توليد نيرو بوده كه تا پيش از اين ديده نشده بود.

وي اظهار كرد: با پوشش‌دهي يك نانولوله در سوخت نيتروسلولز و اشتعال يك سر آن، موفق به تنظيم يك موج احتراق در آن شده و دريافتيم كه يك نانولوله، رساناي بسيار خوبي براي گرماي به دست آمده از سوختن سوخت بوده و حتي بهتر اينكه اين موج احتراق قادر به توليد يك جريان برق قوي است.

اين استاد جوان نانومواد و سنجش موسسه فناوري سلطنتي ملبورن(RMIT) در ادامه افزود: اكتشاف ما در مورد كارايي خوب موج نيروي حرارتي درون اين نانولوله‌ها به دليل خاصيت رسانايي دوگانه آنها، دما برق رايج را معكوس مي‌كند.

به گفته كلانترزاده، اين كار، اولين رويكرد مقرون به صرفه در مقياس نانو براي توليد انرژي است كه با غلبه بر مسائل مربوط به امکان سنجي مرتبط با به حداقل رساني ابعاد به بهره‌برداري اثر دما برق مي پردازد. البته در زمان رام كردن اين امواج عجيب و در نهايت شناسايي امكان امواج آينده بودن آنها، زواياي چندگانه‌اي براي بررسي وجود دارد.

دكتر كلانترزاده، مدرك كارشناسي خود را در رشته مخابرات از دانشگاه صنعتي شريف،‌ مدرك كارشناسي ارشد را در همين زمينه در دانشگاه تهران و مدرك دكتري خود را در زمينه ميكرونانو الكترونيك و بيوالكترونيك از دانشگاه RMIT ملبورن دريافت كرده است.

حوزه‌هاي فعاليت اين دانشمند فعال ايراني شامل بيوحسگرها، حسگرهاي گاز، فيلم‌هاي نازک نانوساختار، علوم ويژگي‌ها و رفتار مايعات در مقياس ميکرو و نانو،‌ سيستم‌هاي ميكرو الكترومكانيكي - نانو الكترومكانيكي، پليمرهاي رسانا، موج‌برهاي نوري پليمري، مواد فروالکتريک، خواص ساختاري فيلم‌هاي نازک، امواج صوتي،‌ مواد دمابرقي و آب‌گريزي سطح است.



یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:نانوديناميت, انقلابي در توليد انرژي محقق ایرانی, :: 14:43 ::  نويسنده : ali

 

ماهی پیرانا شهرت خودش را مدیون این عادت غذایی اش است که می تواند هر چیزی را که در آبها بیابد (حتی انسان)، با میل و رغبت بخورد. و البته یکی از معدود استثناء هایی که پیرانا از پس آن بر نمی آید، ماهی Arapaima است. یک شکارگر آمازونی با طول ۱۸۰ سانتی متر و وزن ۱۳۶ کیلوگرم با بدنی پوشیده از پولک های استخوانی محکم که در برابر یورش بیشتر دندانهای گرسنه آب های آمازون تاب می آورد. حالا محققین به دنبال راهی برای کپی برداری از سیستم دفاعی آرپایما هستند تا با یک زره قرص و محکم کمی بر استحکام این بدن ضعیف و شکننده ما در برابر خطرات بیافزایند.

شاید پیش خود فکر کنید که مگر چه خطری می تواند چنین بازیکن مهاجم عظیم الجثه ای را را تهدید کند، در حالی که خود این ماهی هم یک موجود شکارگر است. اما نکته اینجا است که



ادامه مطلب ...


یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:امنیتی , جاسوسی و سلاح ها ,علوم , :: 14:12 ::  نويسنده : ali
ما در سالهای ۲۰۱۱-۲۰۱۰ شاهد انقلاب متحول کننده صنعت و محصولات سه بعدی بودیم و اکنون نیز موج محصولات سه بعدی سراسر جهان را فرا گرفته است، اینفوگرافیکی در زمینه صنعت سه بعدی ببینید.
فیلم سه‌‏بعدی از سال ۱۸۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی وجود داشته، اما تا حد زیادی به دلیل هزینه‌های فراوان و زمان تولید طولانی به فراموشی سپرده شده بود، اما بعد از وقفه‌ای کوتاه در ۱۹۰۰ توسط شرکتهای آی مکس و دیزنی تا حدی به این سینما پرداخته شد و در فاصلهٔ سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ موفقیت‌های بیشتری کسب کردند و این اتفاق بزرگ ساخت فیلم‌های سه‏‌بعدی با موفقیت‌های بزرگتر را رقم زد. و این موفقیت باری دیگر در دسامبر ۲۰۰۹ با آواتار به اوج خود رسید.
منبع : انزل وب

حباب سه بعدی
 
 


 

این یکی دو ساله هر روز خبرهای جالبی در مورد چاپ سه‌بعدی می‌خوانیم، زمانی فقط صحبت از اسکن سه‌بعدی بود، بعد نوبت به چاپ سه‌بعدی اشکال و طراحی‌های سه‌بعدی صنعتی رسید، این روزها صحبت از آن است شاید در آینده نزدیک پرینترهای سه‌بعدی آنقدر معمول شوند که در خانه هر یک از ما، یکی از آنها پیدا شود و حتی بازاری برای طراحن اشکال سه‌بعدی فانتزی و کاربردی پیدا شود!

 

.

.

.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:علمی , آرواره ی سه بعدی , :: 21:25 ::  نويسنده : ali

 

تا کنون در نارنجی درباره فرودگاه ها مطالب زیادی خوانده اید:‌ مانند طراحی جدید فرودگاه بین المللی کویت یا افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی دنیا در چین و... اما حالا قصد داریم به طرح های مفهومی فرودگاه های شناوری بپردازیم که باند فرود را دقیقا در جایی قرار می دهند که به آن نیاز است، خواه این مکان بر بالای یک آسمان خراش جهنمی باشد، در وسط مراکز اداری و تجاری جای گیرد یا بر روی رودخانه ای آرام و زیبا. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که این ایده ها، خیالاتی بودند که هیچگاه به اجرا نرسیده و در حد طرح باقی ماندند. 

در ادامه مطلب با ما باشید تا این طرح های خلاقانه و جذاب ایده پردازان گذشته را مشاهده کنید.


 



ادامه مطلب ...


 

 

اگر به خاطر داشته باشید در CES امسال ال جی تکنولوژی و ابزار جدیدی را معرفی کرد که در پنج دقیقه نوشیدنی شما را خنک می کرد. اما دنیای صنعتی امروز هیچ گاه در نقطه ای توقف نکرده و همواره رو به جلو حرکت می کند. حالا دیگر برای خوردن یک نوشیدنی انرژی زای خنک لازم نیست به دنبال یخچال یا ابزار ویژه ای باشید، تنها کافی است روی خود قوطی دکمه ای را فشار دهید تا طی چند دقیقه دمای نوشیدنی شما ۳۰ درجه پایین بیاید. 

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:نوشیدنی, خنک کننده, دری اکسید کربن, :: 20:34 ::  نويسنده : ali

برای رصد ماهواره نوید به این لینک مراجعه کنید

http://www.n2yo.com/?s=38075



شنبه 15 بهمن 1390برچسب:ماهواره ی نوید , رصد آنلاین, :: 16:13 ::  نويسنده : ali

 

 

 

موضوع : فناوری اطلاعات, اقتصاد

ثروت اپل چقدر است؟اگر دارایی اپل میان کارمندانش تقسیم شود ، به هریک چقدر می رسد ؟پس انداز اپل چه میزان است ؟ جواب این دست سوالات را در این اینفوگرافیک خواهید دید.
منبع : مای اپل

ارزش کمپانی اپل
 
 

 

 



جمعه 14 بهمن 1390برچسب:اپل, ثروت, پول, دارایی, آمریکا, سرمایه, مقایسه, آمار, :: 14:6 ::  نويسنده : ali

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد