پیرزن ۸۳ ساله، صاحب آرواره تحتانی‌ای شد که با چاپ سه‌بعدی درست شده است
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 133947
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

این یکی دو ساله هر روز خبرهای جالبی در مورد چاپ سه‌بعدی می‌خوانیم، زمانی فقط صحبت از اسکن سه‌بعدی بود، بعد نوبت به چاپ سه‌بعدی اشکال و طراحی‌های سه‌بعدی صنعتی رسید، این روزها صحبت از آن است شاید در آینده نزدیک پرینترهای سه‌بعدی آنقدر معمول شوند که در خانه هر یک از ما، یکی از آنها پیدا شود و حتی بازاری برای طراحن اشکال سه‌بعدی فانتزی و کاربردی پیدا شود!

اما خبر جالبی که امروز خواندم این بود که دانشمندان دانشگاه Hasselt بلژیک با همکاری دانشمندان هلندی، با موفقیت استخوان آرواره تحتانی یک پیرزن ۸۳ ساله را با یک مدل این استخوان که به شیوه سه‌بعدی چاپ شده بود، تعویض کرده‌اند. برای اولین بار است که استخوان فک تحتانی به صورت کامل با این شیوه، پیوند می‌شود.

استخوان فک تحتانی پیرزن، به شدت عفونت کرده بود و باید عوض می‌شد، اما با توجه به سن بیمار، شیوه کلاسیک جراحی ترمیمی میکرو که محتاج به صرف وقت زیاد است، پاسخگو نبود و خطرات خاص خود را داشت، به همین خاطر پزشکان تصمیم گرفتند که از پیوندی استفاده کنند که درست به اندازه و شکل فک پیرزن طراحی شده بود.

در این فرایند، چاپگر سه‌بعدی، پودر تیتانیوم را لایه به لایه پرینت می‌گرفت و یک سیستم لیزری که با کامپیوتر کنترل می‌شد، از چسبیدن ذرات به هم مطمئن می‌شد.

وقتی از چاپگر سه‌بعدی استفاده می‌شود، نیاز به ماده خام کمتر است و زمان تولید نسبت به زمان معمول بسیار کوتاه‌تر است.

با کشیدن یک لایه از سرامیک زیستی روی اسکلت تیتانیومی کار ساخت آرواره کامل شد. استخوان به دست آمده ۱۰۷ گرم وزن داشت و تنها ۳۰ گرم از آرواره طبیعی سنگین‌تر بود و بیمار می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

عمل جراحی ژوئن سال قبل انجام شد و بیمار یک روز بعد قادر به صحبت و جویدن بود. در مقام مقایسه، جراحی روتین، ۲۰ ساعت طول می‌کشید و بیمار باید ۲ تا ۴ هفته در بیمارستان می‌ماند، اما این جراحی فقط ۴ ساعت وقت برد و بیمار بعد از ۴ روز مرخص شد.

انتظار می‌رود که استفاده از چنین پیوندهایی در آینده بسیار زیاد شود.

منبع


نظرات شما عزیزان:

کوروش
ساعت21:55---16 بهمن 1390
روشی جدید برای افزایش پیچ رنک در گوگل

صدرصد واقعی و رایگان

در این پست دو تا سایت یکی ایرانی و دیگری خارجی میباشد که برای بازدید از ایران و کشورهای خارجی و افزایش عالی پیچ رنک در گوگل میتونید در هر دوش ثبت نام کنید و رتبه عالی در الکسا و گوگل کسب کنید .

سایت ایرانی

http://www.persian111.com/?rid=1548645729


سایت خارجی

http://www.freeviral.com/?r=388012

روش ثبت نام در هر دو یکی است اول تو سایت ایرانی ثبت نام کنید بعد تو سایت خارجی دقیقا مثل سایت ایرانیه تو ثبت نام کنید برای توضیحات کامل به لینک زیر مراجعه کنید
manoto1.abco.loxblog.com/post.php?p=679


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:علمی , آرواره ی سه بعدی , :: 21:25 ::  نويسنده : ali