استخراج انرژی برق از بدن سوسک
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 133764
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 

 

به گمانم همه شما فیلم های ماتریکس را دیده باشید. ماشین ها دنیا را در دست گرفته و مزارع بزرگ انسانی راه انداخته اند که در آن انسان ها تبدیل به باتری هایی زنده برای تولید انرژی دنیا شده اند و در جهانی خیالی به زندگی ادامه می دهند: مزارع الکتریسیته بیولوژیک. حال به نظر می رسد که برخی دانشمندان به دنبال عملی کردن این ایده درباره دیگر موجودات هستند. 

با وجود طراحی و ساخت نمونه های مختلف پنل های خورشیدی و انرژی بادی و امواج، به نظر می رسد که بشر هنوز هم به دنبال راه های بیشتری برای تامین انرژی برق مورد نیاز خود می گردد. ۵ سال است که با روش های آزمایشگاهی در بدن سوسک ها به دنبال انرژی برق هستند.

 

محققین دانشگاه Case Western Reserve با مطالعه بر روی واکنش های شيميايی رخ داده در بدن یک سوسک دریافتند که می توانند به کمک محیطی شبيه به یک سلول الکتروشیمیایی مجهز به يک آنَد و کاتد، مقداری الکتریسیته تولید کنند.

 

ماجرا از این قرار است که بدن سوسک به دنبال مصرف مواد غذایی روزانه اش مقداری قند تری هالوز تولید می کند. محققين در یک آزمايش، دو الکترود آند و کاتد را به زیر شکم یک سوسک ماده به گونه ای که الکترودها با خون سوسک در تماس باشند، فرو کردند.

 

اين نوع قند در آند به کمک آنزیم ها به ترکیب های قندی ساده تر مونوساکارید تجزيه می شود. به دنبال واکنش شيميايی دیگری اين ترکیب قندی ساده تر، اکسید شده و می تواند الکترونهای خود را آزاد کرده و آنها به سمت الکترود کاتد روانه می گردند. سپس با ولت متری اختلاف پتانسيل دو الکترود اندازگيری شد و مشاهده کردند که 100 ميکرو وات در هر سانتيمتر مربع برق 0.2 ولت توليد شده. است

 

به گفته پروفسور ریتزمن مدار جریان خون در بدن حشرات باز است. همين امر باعث می شود که آنها چیزی به عنوان فشار خون نداشته باشند. نداشتن چنین فاکتوری کمک بزرگی در اين بررسی محسوب می شود.

 

اگرچه اين مقدار انرژی زیاد به نظر نمی رسد اما از آنجا که برای اولين بار به صورت بيولوژيکی انرژی برق در طبيعت به دست آمده بسيار حائز اهميت است. جالب تر آنکه به دنبال اين فرایند و فرو رفتن الکترود ها به داخل بدن سوسک، هیچ آسيبی به اين حشره وارد نمی شود و او می تواند پس از جراحی سر پایی، به راحتی زندگیش را ادامه می دهد.

 

در ضمن سوسک ها هم خوش شانس تر شده اند. زیرا به خاطر آنکه لقب منبع بيولوژيکی برداشت انرژی برق را به خود اختصاص داده اند، امید می رود که از اين پس کمتر مورد اصابت کفش و يا حشره کش های مختلف قرار گیرند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: