دانشمندان حداکثر سرعت ذرات کوانتومی را اندازه گیری کردند
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 133760
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 


علوم

کاملا بدیهی است که هیچ چیزی سریع تر از نور حرکت نمی کند. و در حالی که دانشمندان می دانستند که ذرات کوانتومی در سرعت های پایین تر اثر متقابلی بر یکدیگر دارند، اما تا کنون در اندازه گیری این سرعت ناموفق بودند. 

اما طبق مقاله منتشره در مجله نیچر، Marc Cheneau در یک آزمایش توانسته حد نهایی سرعت ذرات کوانتومی را با به دام انداختن گاز کوانتوم با اتم ها، درون یک شبکه نوری از لیزر متقاطع ، محاسبه نماید. 

مهمترین کاربرد این کشف جدید، تهیه مدارک کاملا مورد اعتماد برای کسانی است که در زمینه تئوری کوانتوم فعالیت می کنند. کسانی که بر روی اثبات روابط ویژه اجزا در قلمرو فیزیک کوانتوم تلاش می کنند. این سنجش سرعت نه تنها می تواند در محاسباتی که مربوط به دانش کوانتوم هستند، مورد استفاده قرار گیرد؛ بلکه می تواند به تئوری محدودیت سرعت که توسط گروه Lieb-Robinson bound مطرح شده، اعتبار ویژه ای ببخشد و به آنها کمک می کند تا با اطلاعاتی که درباره حداکثر سرعت اثرات متقابل کوانتوم در مواد مشخص به دست آمده، آزمایشات دقیق تری را برای سنجش درستی و اثبات فرضیه شان طرح ریزی کنند. 

در دنیای واقعی این دستاورد می تواند یک پله مهم دیگر برای تحقیقات و توسعه کامپیوترهای کوانتومی با ثبات باشد. دانستن دلایل و قوانین اثری که این ذرات باید از آن پیروی کنند، توسعه ماشین های کوانتومی را بسیار آسان تر می کند.

منبع : سایت نارنجی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:علوم , کوانتوم , :: 14:4 ::  نويسنده : ali