ضربه سنگین هکرها به اپل
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 

تا وقتی که اپل در محصولات خود از پردازنده های بر پایه ARM که توسط سامسونگ تولید میشد استفاده می کرد جیلبرک کردن و آنلاک کردن آیفون و آی پاد تاچ یک چیز خیلی پیش پا افتاده محسوب میشد به طوریکه چند ساعت از عرضه نسخه جدید سیستم عامل iOS که آن موقع iPhone OS نام داشت نمی گذشت که جیلبرک میشد.

با عرضه اولین چیپ اپل که همزمان با نسل اول آی پد با نام A۴ معرفی شد اپل تلاش کرد که خودش چیپی اختصاصی بسازد که یکی از دلایل آن کنترل کردن روند جیلبرک بود. عرضه اولین تجربه چیپ برای اپل موفقیت آمیز بود و پردازنده ای توانمند در دل آی پد و آیفون و آی پاد و اپل تی وی قرار گرفت اما در برابر جیلبرک ناموفق بود. پردازنده A4 هم به دلیل وجود باگی که در آن بود به طور ثابت مشتری جیلبرک شد و تا کنون هم به راحتی جیلبرک شده است.

با عرضه پردازنده A5 که در دل آی پد ۲ و آیفون ۴ اس قرار گرفته است روند بازی عوض شد. تلاشهای هکرها برای یافتن باگ سخت افزاری در آن تا مدتها ادامه یافت. موقعی که نسخه ۴.۳.۳ سیستم عامل روی آی پد ۲ در نیمه سال ۲۰۱۱ جیلبرک شد هم باگ سخت افزاری نبود بلکه باگ در API خواننده PDF بود و به راحتی مسدود شد! پردازنده جدید A5 مجهز به تغییراتی وسیع در تعامل با روند بوت و همچنین سندباکس سیستم عامل شده بود. راه بسته بود!
یک کار سخت برای انجام انتخاب شده بود. تیمی شامل ماهرترین هکرها دست به دست هم دادند تا جاییکه یکی از هکرهای این تیم در این مورد می‌گوید:“اپل در پردازنده A5 فرایندهایی بسیار پیچیده‌ را قرار داده بود و ما مدت زمانی در حدود ۱۰ ماه را برای پیداکردن باگ‌ها و اکسپلویت‌ها پشت‌سر گذاشتیم اما خسته و نا امید نشدیم و سرانجام موفق شدیم این پردازنده را نیز هک کنیم”.

تا سپتامبر ۲۰۱۱ بود که تلاشهای هکرها به موفقیت نزدیک میشد و خبرهایی تایید نشده مبنی بر عرضه جیلبرک برای این پردازنده منتشر میشد اما این موضوع انجام نشد تا اکنون که با عرضه جیلبرک کامل برای این پردازنده حدس زده می شود که دیگر اقلا در این پردازنده مانعی در برابر جیلبرک نباشد. ضربه بزرگتری که هکرها به اپل وارد کرده اند این است که اکنون پردازنده A6 هم در حال تولید احتمالی است و در واقع طراحی آن پایان یافته است. با این حساب اعلام جیلبرک در زمان فعلی ممکن است منجر به وجود باگ احتمالی و جیلبرک احتمالی در پردازنده بعدی هم بشود زیرا باگ ناشناخته به احتمالی ممکن است به نسل بعدی هم (علیرغم معماری متفاوت) منتقل شود. اگر چنین شود ضربه بسیار سنگینی به اپل وارد شده است زیرا تا مدتی طولانی عملا راه جیلبرک باز شده است. فراموش نکنید که پردازنده اپل فقط پردازنده نیست و شامل مموری کنترلر و پردازنده گرافیکی و حافظه ثابت هم می شود.

باید منتظر بود و دید آیا نسخه جدید سیستم عامل به راحتی جیلبرک خواهد شد؟ آیا آی پد ۳ در مدت کوتاهی جیلبرک خواد شد؟ یا خیر!


نظرات شما عزیزان:

منبر مجازی
ساعت9:55---5 بهمن 1390
سلام
ممنون از اینکه سر زدید
ولی متاسفانه وبلاگ هامون باهم تناسب موضوعی ندارد
شرمنده
یا علی
التماس دعا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:فناوری , اپل , هک, :: 14:34 ::  نويسنده : ali