درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 133883
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1



 روزنه ای از نور...

 

اینترنت انقلابی عظیم در تمامی عرصه‌ها بوجود آورده است همچنین دانش و قدرت زیادی در اختیار مردم قرار داده است اما این قدرت در حدی نیست که حتی مردم محروم نیز توانایی استفاده و بکارگیری از آن را در زندگی اجتماعی خود ، داشته باشند .این اینفوگرافیک به سفارشسایت گویا آی تی ، توسط تیم اینفوگرافیک آماده سازی شده است.




 


ناسا اعلام کرده است که در حال کار بر روی نوعی از کپسولهای زیستی است که قابل کاشت در زیر پوست هستند و می توانند در صورت مواجهه بدن با برخی عوامل خطر، میزانی از داروهای ویژه را آزاد کنند. این کپسولها بصورت میله های کوچکی هستند که داخل آنها پر از نانوتیوب (ریزلوله) است و هر ریز لوله هم از انواع سلول (متناسب با هدف درمانی کپسول) پر شده است. 

ساختار کربنی این ریز لوله ها به گونه ای است که سلولها را درون خود نگه می دارند اما در عین حال به مواد مغذی لازم برای سلولها اجازه ورود می دهند و به مواد ترشح شده از سلولها نیز اجازه خروج از کپسول را می دهند. این مواد مترشحه در حقیقت همان داروهای مورد نیاز ما برای درمان فضانوردان خواهند بود. علاوه بر آن ساختار این کپسولهای زیستی به گونه ای است که واکنش و حساسیت بدن را بر نیانگیزد. 

یک مثال برای کاربرد این فرم جدید درمان، مواجهه فضانوردان با اشعه ها است. در چنین وضعی کپسولها که پر از سلولهای خاص شده اند، قادر به رهاسازی مقدار متناسبی از G-CSF خواهند بود. G-CSF ماده ای است که می تواند در تقلیل علائم ناشی از برخورد با اشعه ها نقش موثری داشته باشد. 

مطمئنا کاربردهای این تکنولوژی منحصر به فضا و فضانوردان نخواهد بود و ما می توانیم از چنین ابزارهایی در روی کره خاکی هم استفاده کنیم. مثلا در بیماران مبتلا به دیابت این کپسولها را با سلولهای جزیره ای پانکراس پر کنیم تا در صورت لزوم مانند یک غده لوزالمعده یدکی به تعدیل قند خون کمک کنند. یا آن را از مواد شیمی درمانی پرکنیم و در مرکز یک تومور کار بگذاریم تا غده سرطانی را نابود کند. 

در صورتیکه فازهای تحقیقاتی این پروژه به خوبی پیش بروند، می توانیم منتظر جهش های بزرگی در درمان انواع بیماری ها از این طریق باشیم.

 

منبع



 

تهران- معاون سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت : نخستین ماهواره زلزله شناسی كشور با نام' آیات ' توسط محققان ایرانی طراحی و ساخته می شود.

 

 

منبع



ادامه مطلب ...


یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:ماهواره , زلزله, ایران, :: 16:7 ::  نويسنده : ali

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، سال 2012 میلادی تازه آغاز شده است و شرکت های گوناگون در عرصه های مختلف از مدتی قبل محصولات جدید خود را که در این سال به بازار عرضه می کنند را معرفی کرده اند. شرکت های اتومبیل سازی نیز به مانند سایر شرکتها به معرفی محصولات جدید خود برای سال 2012 پرداخته اند .

BMW 6-series Gran Coupé
 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:ماشین , جذاب ترین , جهان, :: 15:18 ::  نويسنده : ali
گوشی های تلفن همراه امروزه به بخش جدانشدنی از زندگی بشر تبدیل شده است. شرکتهای معروف سازنده تلفن همراه نیز با درک این نیاز هر روزه در حال معرفی کردن یک مدل جدید از تلفن های همراه هستند.


 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از ماه ها قبل شرکتهای مختلف سازنده تلفن همراه اعلام کردند که در سال 2012 تلفن های همراه جدیدی را به بازار عرضه می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با گوشی های جدیدی که در سال 2012 به بازار آمده و به نوعی آینده نگر هستند آشنا کنیم.

آیفون 5
شرکت اپل در سال 2011 به دلیل مرگ بنیانگذار خود " استیو جابز" بسیار خبر ساز شد. در آغاز سال 2012 میلادی این شرکت مدل 4S را به بازار عرضه کرد. اما اصلی ترین برگ برنده این شرکت برای سال 2012 آیفون 5 است. این تلفن جدید قرار است در حوالی ماه سپتامبر به بازار عرضه شود. پیش بینی ها در مورد این که این گوشی چه مشخصاتی داشته باشد هنوز ادامه دارد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک صفحه 4 اینچی از جمله پیش بینی هایی است که در مورد این تلفن همراه مطرح شده است.

مدل Sensation از شرکت HTC
 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:فناوری , موبایل , بر ترین , جهان , 2012, :: 15:7 ::  نويسنده : ali

استاد ايراني دانشگاه RMIT استراليا موفق به ارائه دستاوردي جديد در حوزه ذخيره انرژي و توليد نيرو شده كه در آن ميزان انرژي توليدي به نسبت اندازه منبع، سه تا چهار برابر بهترين باتري‌هاي ليتيوم يون - كنوني است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر كوروش كلانترزاده، دانشيار دانشكده مهندسي برق و رايانه RMIT با همكاري مايكل استرانو از گروه پژوهشي نانوفناوري موسسه فناوري ماساچوست با اندازه‌گيري شتاب يك واكنش شيميايي درون يك نانولوله دريافتند كه اين واكنش منجر به توليد نيرو مي‌شود.

اين محققان اكنون با استفاده از تجارب خود در شيمي و نانومواد در تلاش براي كشف اين پديده هستند.

تحقيقات آنها با عنوان «نانوديناميت: نانولوله‌هاي پوشيده شده از سوخت با توانايي ارائه نيرو در كوچكترين سيستم‌ها» در مجله IEEE Spectrum منتشر شده است.

به گفته دكتر كلانتر زاده، اين سيستم تجربي بر اساس مواد نانولوله كربني قادر به توليد نيرو بوده كه تا پيش از اين ديده نشده بود.

وي اظهار كرد: با پوشش‌دهي يك نانولوله در سوخت نيتروسلولز و اشتعال يك سر آن، موفق به تنظيم يك موج احتراق در آن شده و دريافتيم كه يك نانولوله، رساناي بسيار خوبي براي گرماي به دست آمده از سوختن سوخت بوده و حتي بهتر اينكه اين موج احتراق قادر به توليد يك جريان برق قوي است.

اين استاد جوان نانومواد و سنجش موسسه فناوري سلطنتي ملبورن(RMIT) در ادامه افزود: اكتشاف ما در مورد كارايي خوب موج نيروي حرارتي درون اين نانولوله‌ها به دليل خاصيت رسانايي دوگانه آنها، دما برق رايج را معكوس مي‌كند.

به گفته كلانترزاده، اين كار، اولين رويكرد مقرون به صرفه در مقياس نانو براي توليد انرژي است كه با غلبه بر مسائل مربوط به امکان سنجي مرتبط با به حداقل رساني ابعاد به بهره‌برداري اثر دما برق مي پردازد. البته در زمان رام كردن اين امواج عجيب و در نهايت شناسايي امكان امواج آينده بودن آنها، زواياي چندگانه‌اي براي بررسي وجود دارد.

دكتر كلانترزاده، مدرك كارشناسي خود را در رشته مخابرات از دانشگاه صنعتي شريف،‌ مدرك كارشناسي ارشد را در همين زمينه در دانشگاه تهران و مدرك دكتري خود را در زمينه ميكرونانو الكترونيك و بيوالكترونيك از دانشگاه RMIT ملبورن دريافت كرده است.

حوزه‌هاي فعاليت اين دانشمند فعال ايراني شامل بيوحسگرها، حسگرهاي گاز، فيلم‌هاي نازک نانوساختار، علوم ويژگي‌ها و رفتار مايعات در مقياس ميکرو و نانو،‌ سيستم‌هاي ميكرو الكترومكانيكي - نانو الكترومكانيكي، پليمرهاي رسانا، موج‌برهاي نوري پليمري، مواد فروالکتريک، خواص ساختاري فيلم‌هاي نازک، امواج صوتي،‌ مواد دمابرقي و آب‌گريزي سطح است.



یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:نانوديناميت, انقلابي در توليد انرژي محقق ایرانی, :: 14:43 ::  نويسنده : ali

 

ماهی پیرانا شهرت خودش را مدیون این عادت غذایی اش است که می تواند هر چیزی را که در آبها بیابد (حتی انسان)، با میل و رغبت بخورد. و البته یکی از معدود استثناء هایی که پیرانا از پس آن بر نمی آید، ماهی Arapaima است. یک شکارگر آمازونی با طول ۱۸۰ سانتی متر و وزن ۱۳۶ کیلوگرم با بدنی پوشیده از پولک های استخوانی محکم که در برابر یورش بیشتر دندانهای گرسنه آب های آمازون تاب می آورد. حالا محققین به دنبال راهی برای کپی برداری از سیستم دفاعی آرپایما هستند تا با یک زره قرص و محکم کمی بر استحکام این بدن ضعیف و شکننده ما در برابر خطرات بیافزایند.

شاید پیش خود فکر کنید که مگر چه خطری می تواند چنین بازیکن مهاجم عظیم الجثه ای را را تهدید کند، در حالی که خود این ماهی هم یک موجود شکارگر است. اما نکته اینجا است که



ادامه مطلب ...


یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:امنیتی , جاسوسی و سلاح ها ,علوم , :: 14:12 ::  نويسنده : ali

آبشار ها از جمله چشم نوازترین مناظر در طبیعت هستند که طرفدارن خاص خود را دارند. بسیاری از مردم جهان محو تماشای ریزش آن حجم عظیم از آب از ارتفاع زیادی می شوند و ناخوداگاه ساعتهای فراوانی را تماشای این پدیده های زیبای طبیعی می گذرانند.



ادامه مطلب ...


جمعه 21 بهمن 1390برچسب:آبشار , نا شناخته , زیبا , عجیب , ترین , دنیا, :: 21:31 ::  نويسنده : ali